Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Raquel T.
TitelThe Use of Reflexive Constructions by Spanish-speaking Children: Differences Across Functions.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 19 (1998) 3, S.489-512Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterChild Language; Contrastive Linguistics; Language Acquisition; Language Usage; Preschool Children; Pronouns; Romance Languages; Spanish Speaking; Task Analysis; Toddlers; Verbs
AbstractMonolingual Spanish-speaking children between the ages of 2 and 4 were given two structured tasks that assessed the contrastive use of "se" for coding these functions. Results suggest there is a differential order of acquisition of the clitic "se," whereby children initially contrast regular and reflexive with nonreflexive clitic constructions and later contrast between Romance and non-Romance reflexive verb pairs. (Author/JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: